פרילנסר או חברה לקידום אתרים

פרילנסר או חברה לקידום אתרים? זאת הדילמה שעולה כאשר מתקבלת החלטה לבצע קידום לאתר האינטרנט של העסק, החברה או הארגון כי דרך עזרתם יוכל האתר שלכם להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. רק באמצעותם תוכלו למצות את הפוטנציאל המלא של אתר האינטרנט שלכם ורק דרך עבודתו של מקדם אתרים מקצועי, תגיעו למיצוי הכלכלי המלא של האתר והחברה.

שאיפתו של כל בעלים של אתר אינטרנט בראש ובראשונה צריכה להיות להגיע ולהישאר מדורג ראשון בגוגל ולשם יגיע רק כאשר . שם, במקום הראשון, יהיה חשוף לכמות מדהימה של כ-33 אחוז מכלל הקלקות המחפשים. להיות בין 3 המקומות הראשונים חושפים אותו כבר לכ-60 אחוז מכלל המחפשים. לא סביר לשלם על בנייתו ותחזוקתו של אתר אינטרנט כאשר הוא בעצם הדלת הראשית דרכה נכנסים מרביתם הגדול של המבקרים אל החברה, הארגון או העסק ולא להיות מדורג לפחות בשלושת המקומות הראשונים. למי שלא יודע, רק כ-10 אחוז מכלל הגולשים והמשתמשים במנוע החיפוש, מתאמצים ועוברים לעמוד 2 בתוצאות של גוגל אבל להיות מדורג נמוך עוד יותר משמעו פשוט לא להיות קיים.

איזה אפשרויות עומדות בפנינו?

כאשר יש החלטה לבצע קידום לאתר האינטרנט, עומדות בפניכם כמה אפשרויות, כמה גורמים לפנות אליהם לביצוע עבודת קידום אתרים:

  1. חברה לקידום אתרים – צוות של מומחים שכל אחד הוא מקדם אתרים מקצועי ולכל אחד יש ידע וניסיון במקצועות האינטרנט השונים כמו בנייה ועיצוב אתרים, קידום אתרים אורגני וממומן, קידום ברשתות חברתיות ויוטיוב, כתיבה שיווקית של תכנים ועוד.
  2. פרילנסר – אדם בעל ידע וניסיון בהרבה תחומים מעולם האינטרנט אשר לעיתים יהיה מרוכז בתחום העיקרי שהוא קידום אתרים אורגני וממומן ובעל יכולות טובות גם בבניית אתרים ובכתיבה שיווקית.

להסתדר לבד – זאת גם אפשרות אך כל כך לא משתלמת כלכלית אבל אזכיר אותה בכל זאת. באפשרות זאת, החברה יכולה להעסיק אדם שיבצע את תהליך הקידום ויעבוד אך ורק לטובת החברה, או ניתן לתת את משימת הקידום לעובד קיים שכלל לא עבר הכשרה בנושא והוא ילמד תוך כדי תנועה והתנסות על אתר החברה.

באיזה אפשרות לבחור? פרילנסר או חברה לקידום אתרים?

כדי לבחור באפשרות הנכונה והמתאימה עבורכם, צריך לשאול שלוש שאלות עיקריות:

  1. כמה יעלה לי שירותו של מקדם אתרים?
  2. מה רמת הידע והמקצועיות של המקדם?
  3. אילו משאבים עומדים ברשותו של המקדם?

כמה יעלה שירות של מקדם אתרים?

לרוב נראה שחברה לבנייה וקידום אתרים תדרוש שכר גבוהה יותר מפרילנסר אך מכיוון שלחברה יש עשרות ואפילו מאות של לקוחות, יש ביכולתם להוריד משמעותית את מחיר עבודת הקידום. אולם אין כל ספק שהעסקת אדם במשרה מלאה היא האפשרות היקרה ביותר מכל השאר, מכיוון שזה מאלץ את החברה לשלם משכורת חודשית שיכולה לנוע בין 8000 – 12000 ₪ ואת כל ההוצאות הנלוות להעסקת עובד חברה. כלומר ביטוח לאומי, פנסיה, ביטוח מנהלים, וקרנות למיניהם ועוד.

מה רמת הידע והמקצועיות של המקדם?

כאשר מדובר בחברה בעלת צוות או מספר צוותים אשר מסוגלים לשתף ולהעביר ידע מאחד לשני וכולם מחזקים את כולם, אז אין ספק שלצוות יש כוח ויכולת רבה יותר בלהתמודד עם בעיות ותקלות שצצות במהלך פרויקט.

אילו משאבים עומדים ברשותו של המקדם?

המשאבים המשמעותיים ביותר שיש למקדם אתרים להציע הם זמן וידע. שילוב שני המשאבים הללו יחד יאפשר למקדם עבודה מהירה יותר וקבלת תוצאות יחסית בזמן קצר יותר. לכן עבודת צוות של חברה לקידום אתרים יבטיח ביצוע עבודת קידום הרבה יותר איכותית ומהירה.

זמן

לחץ לעבודת קידום זריזה מצד הלקוח הוא ברור ומובן אבל חשוב להבין שלרוב, עניין הזמן בקידום אתרים לא תלוי במקדם עצמו אלא בגורמים חיצוניים רבים אחרים, כמו לדוגמא גוגל ואלגוריתם שלו, הדירוג של האתר טרם תחילת עבודת הקידום, סוג המוצר או השירות שהחברה מנסה לשווק, התחרות שיש סביב המוצר או השירות, בחברה עצמה ובמהירות שהיא נענית לדרישות ולבקשות של מקדם האתרים וכמובן במצב אתר האינטרנט, התיקונים, השיפורים והשדרוגים שהוא דורש.

לסיכום

בסופו של דבר, במי שלא תבחרו, פרילנסר או חברה לקידום אתרים, או אדם שמועסק למשרה קבועה. ודאו שיש להם תיק עבודות שמוכיח לכם שללא ספק מדובר במקצוען בעל ניסיון. בקשו ממנו בלי להתבייש לדבר עם ממליצים כי זה לא רק אתר האינטרנט שלכם שאתם מפקידים בידיו, כי יחד עם האתר אתם נותנים גם את המוניטין והשם שלכם.